Prisvindende kvartet gæster jazzklubben

Hent pressemeddelelsen:

Klassisk jazz med swing anno 2013.  En traditionsbevidst velspillende kvartet vil uden tvivl henrykke garvede jazzlyttere.
”Tenorsaxofonen er selve lyden af jazzen – genrens sjæl. Engang havde vi Ben Webster i København til at blæse sjælen i live. I dag har vi Jan Harbeck”, således skrevet af en anmelder for et par år siden.

Jan Harbecks old school swing-tenorsaxspil er blevet hans varemærke. Med en rød tråd tilbage til bl.a. Ben Webster er der således udsigt til en jazzaften med bl.a. lyrisk balladespil – og ikke mindst med den stilsikre Henrik Gunde ved klaveret. Kort og godt sikker jazz af den let genkendelige slags.
Jan Harbeck Quartet er en fem år gammel og prisvindende jazzgruppe, hvis to Cd’er har høstet flotte anmeldelser. Seneste udgivelse, ”Copenhagen Nocturne”, er et ”must-have for enhver jazzelsker”, udtrykker jazzkendere.

Repertoiret er blues og swing, og kvartetten spiller bl.a. kompositioner af Duke Ellington, Sidney Bechet, Benny Goodmann og Louis Jordan.

Jan Harbeck er én af landets fine musikere, der nu er sprunget ud som solist og kapelmester. Han spiller lejlighedsvis også sammen med bl.a. DR Big Bandet og Tivolis Big Band.

Koncerten finder sted:

Fredag den 8. marts 2013, kl. 20.00 – 23.00

dørene åbnes kl. 19.30 – for spisende gæster kl. 18.30

Entré: medlemmer: 50 kr. / ikke-medlemmer: 80 kr.

Bandets sammensætning:

Jan Harbeck, tenorsax; Henrik Gunde, klaver; Eske Nørrelykke, bas og Anders Holm, trommer.