New Orleans revival jazz i Gladsaxe

Hent pressemeddelelsen:

Gladsaxe Jazzklub får fornemt besøg af internationale musikere, der i årevis har spillet den traditionelle jazz på de store scener.

Den franske saxofonist, Jean Pierre Alessi, har tidligere besøgt Gladsaxe Jazzklub som solist. Nu kommer han med musikere fra hans eget band ”French Preservation New Orleans Jazz Band” og med sig har de to engelske og en svensk musiker. Den engelske klarinettist Brian Carrick er uden tvivl denne koncerts hovednavn.

”French Preservation New Orleans Jazz Band” har spillet på de store New Orleans festivaler i Europa og USA. Bandet har bl.a. spillet i forbindelse med the French Quarter Festival i New Orleans, Dresden Jazz Festival i Tyskland og naturligvis også under Copenhagen Jazz Festival, flere år i træk.

Bandet har udgivet 23 CD’er og 3 DVD’er – og optrådt i fransk radio og TV adskillige gange.

I årtier har man kunnet finde musikeren, Brian Carrick, på de store jazzscener. Han er uden tvivl én af de mest dedikerede klarinettister på New Orleans-revival scenen i dag.

Brian Carricks store idol er klarinettisten George Lewis, hvis uforglemmelige musik fastholdes i egne tolkninger.

Et kuriosum er, at Brian Carricks klarinet har tilhørt George Lewis. Han modtog den som en gave af George Lewis’ datter efter faderens død i 1968.
Fredag aftens repertoire vil præsentere den slags jazz, der blev spillet i 60’ernes Preservation Hall i New Orleans - med George Lewis i spidsen.

Koncerten finder sted

Fredag den 1. februar 2013, kl. 20.00 – 23.00
Dørene åbnes kl. 19.30 – for spisende gæster kl. 18.30
Entré: medlemmer: 70 kr. / ikke-medlemmer: 100 kr.
Bandets sammensætning:
Jean Pierre Alessi, sax og kapelmester; Cyrille Ouanich, piano; Vincent Hurel, trommer; Brian Carrick, klarinet, sax og vokal; Hans Zakrisson, trombone og vokal og Brian Turnock, bas.

Ole Kjær